Dotacje na usuwanie azbestu

0
56

Mieszkańcy Białegostoku, zainteresowani usunięciem azbestu przy pomocy dotacji, powinni poinformować Miasto o posiadaniu takich wyrobów. Termin składania stosownych informacji upłynie 23 kwietnia.

Urząd Miejski w Białymstoku zamierza złożyć do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej wniosek o dotację na usuwanie azbestu. Dzięki temu możliwe będzie dofinansowanie mieszkańców miasta, którzy na swoich posesjach mają jeszcze wyroby zawierające ten szkodliwy dla zdrowia składnik. Dlatego teraz urzędnicy gromadzą informacje o tym, ile jeszcze osób chciałoby pozbyć się azbestu i przystąpić do programu. W tym celu do 23 kwietnia należy przedłożyć wypełnione formularze według wzorów zamieszczonych poniżej.

Ponadto informujemy, że jednym z wymogów stawianych przez WFOŚiGW w Białymstoku jest także dostarczenie dokumentacji fotograficznej (w wersji elektronicznej) obiektów, których pokrycie dachowe stanowią wyroby zawierające azbest lub miejsc występowania wyrobów zdemontowanych.

Informacje i dokumentację zdjęciową w wersji elektronicznej należy złożyć osobiście w siedzibie Departamentu Gospodarki Komunalnej Urzędu Miejskiego w Białymstoku przy ul. Bitwy Białostockiej 2/2 bądź przesłać e-mailem na adres: dgk@um.bialystok.pl.

Informacje i dokumentacja zdjęciowa, które wpłyną po 23 kwietnia nie będą brane pod uwagę w tegorocznej edycji dofinansowania. W razie pytań i wątpliwości można dzwonić – nr telefonu: 85 869 6510 (Departament Gospodarki Komunalnej).

Zgodnie z przyjętym przez Polskę planem działań na rzecz kraju wolnego od azbestu, całkowite usunięcie i unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest ma nastąpić do 2032 roku.

Anna Kowalska

 

 

bialystok.pl

 


Zaciekawił Cię ten artykuł?
Polub nasz serwis, zmotywuje nas to do jeszcze efektywniejszej pracy!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here