Historia materiałów POS

Materiały POS są współcześnie powszechnym nośnikiem reklam, których odbiorcami są klienci detaliczni. Ich historia sięga czasów starożytnej Grecji, gdzie nasi przodkowie tworzyli reklamy w postaci napisów na ścianach budynków, a także szyldów wykonanych w terakoty, a także kamienia. Ponadto starożytni Grecy przekazywali informacje np.o wydarzeniach sportowych czy kulturalnych w formie zapisków, które trafiały do mieszkańców. Uznaje się, że w ten sposób zrodził się pomysł masowego przekazu informacji.

0
30
Rainbow Sample Colors Catalogue. Color Guide Palette Background.

Materiały POS są współcześnie powszechnym nośnikiem reklam, których odbiorcami są klienci detaliczni. Ich historia sięga czasów starożytnej Grecji, gdzie nasi przodkowie tworzyli reklamy w postaci napisów na ścianach budynków, a także szyldów wykonanych w terakoty, a także kamienia. Ponadto starożytni Grecy przekazywali informacje np.o wydarzeniach sportowych czy kulturalnych w formie zapisków, które trafiały do mieszkańców. Uznaje się, że w ten sposób zrodził się pomysł masowego przekazu informacji.

Dla rozwoju materiałów POS decydujące znaczenie miał także fakt, iż jeszcze kilkaset lat temu towarów, które uznawane była za podstawowe było niewiele, a mianowicie było to:jedzenie, odzież, meble, obuwie, naczynia itp. Wszystkie pozostałe towary klasyfikowane były za bardziej bądź mniej luksusowe, wobec czego należało je zaprezentować potencjalnym klientom tak, by chcieli je zakupi. Umieszczano je więc w specjalnie eksponowanych miejscach w wystawach sklepowych. Podkreślano jednocześnie ich egzotyczne pochodzenie albo wysoką jakość, a także rzadkość zastosowanych do produkcji materiałów. Należy jednak stwierdzić, że były to towary drogie i ekskluzywne, a tym samym niedostępne szerszemu odbiorcy.

Niskie koszta

W związku z wynalezieniem druku przez Jana Gutenberga nastąpił rozwój wszelkich form drukarskich. Znaczenia nabrał również rozkwit handlu, co wpłynęło na skuteczną promocję i ekspozycję towarów i usług. Pojawiła się konkurencja na rynku, tym konieczność przekonania mas do zakupu danego towaru w konkretnej placówce handlowej. Przed sklepami pojawiły się różnego rodzaju standy POS i potykacze, na których przedstawiano asortyment bądź konkretny produkt.Zapoczątkowało to również powstawaniu pierwszych sklepów sieciowych. Wiek XX to okres dynamicznego rozwoju reklamy, posługując się kolejnymi zdobyczami technologii w taki sposób, by dotrzeć do jak największej, szerokiej grupy potencjalnych klientów. Pojawienie się sklepów o dużej powierzchni, dynamiczny rozwój technologii multimedialnych, a także popularyzacja internetu jako pośrednika w zakupach, otworzyło kolejne drzwi dla działań marketingowych.

Współcześnie materiały POS stanowią kluczową rolę w polityce marketingowej przedsiębiorstw, firm, czy organizacji, które chcą wyróżniać się na tle innych konkurencji na rynku. Przyjmuje się, że w związku z zapotrzebowaniem na intensywniejszą promocję, a także reklamy towarów najwyższej próby zaczęły powstawać coraz lepiej zaawansowane oraz angażujące materiały, mające za zadanie aktywnie wspierać sprzedaż. Dzięki temu na rynku pojawiło się wielu producentów POS (w tym liderzy na rynku – https://ragus.pl/materialy-pos/), posiadających bogatą ofertę świadczonych usług.Jeden z najpopularniejszych sposobów prezentacji marki są standy reklamowe. Przyciągają uwagę przechodniów, stanowiąc funkcjonalną bazę dla stoiska firmowego. Sprawdzają się również podczas targów, jak i lokalnych akcji promocyjnych, wobec czego korzystają z nich małe i duże firmy, ponieważ przyciągają uwagę dużą powierzchnią graficzną, interesują oraz zachęcają, żeby lepiej poznać produkt i tym samym go wypróbować. Świetnie sprawdzają się w sprzedaży bezpośredniej, a dzięki szybko wymienialnej grafice mogą być używane zarówno jako tymczasowe bądź permanentne rozwiązania, celem komunikowania różnych branży.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here