Zalety sklepów internetowych

0
17

Zalety sklepów internetowych

Fakty są takie, że pokochaliśmy sklepy internetowe. Rynek e-commerce to obecnie jedna z najprężniej rozwijających się branż, której zyski stale rosną. Nic nie zwiastuje też, aby przez najbliższe lata ta tendencja miała się zmienić. Sklepy internetowe na stałe zagościły już w naszej rzeczywistości i szczerze mówiąc…trudno wyobrazić sobie, żeby miało ich już nie być! Dlaczego są tak bardzo lubiane?

Za co klienci doceniają sklepy internetowe?

W sprzedaży online to właśnie klienci są najważniejsi. Pod ich potrzeby projektowane są sklepy internetowe. Mają one być atrakcyjne wizualnie, łatwe w użyciu, a także widoczne w Internecie, aby klient się o nich dowiedział.
A za co klienci tak bardzo lubią sklepy online?

  1. Wygoda
    To jedna z największych zalet sklepów internetowych, podkreślana przez ich klientów. Zakupy online nie wymagają wychodzenia z domu – wszystko można załatwić z zacisza własnych czterech ścian, do tego bardzo szybko.
  2. Czas
    Wszyscy mamy go dziś za mało. Dlatego dzięki sklepom internetowym możemy chociaż trochę go zaoszczędzić. Zamiast maratonu po sklepach, czasie na dojazd i czekaniu w długich kolejkach, możemy kupić towary za pomocą kliku kliknięć. Zakupy online doskonale sprawdzają się też przed świętami czy w dni takie jak na przykład Black Friday. Nie każdemu odpowiada panująca wtedy atmosfera, a także wszechobecne tłumy i kolejki. Zakupy online pozwalają całkowicie ominąć takie sytuacje.
  3. Dostępność
    Sklepy internetowe dostępne są całą dobę. Możemy odwiedzić je kiedy tylko chcemy, warunkiem jest jedynie sprawnie działający Internet. Nie ma ryzyka, że nie zdążymy do sklepu przed jego zamknięciem. Kupować ulubione produkty możemy nawet w dni, gdy sklepy stacjonarne są zamknięte.
  4. Dostawa
    Wiele osób, szczególnie tych bez samochodu, nie lubi w zakupach stacjonarnych tego, że muszą dźwigać ciężkie torby. Tu również rozwiązaniem są zakupy online, z dostawą pod same drzwi. Nie trzeba więc męczyć się podróżą przez pół miasta, kurier wygodnie dostarczy to, czego w danej chwili potrzebujemy.
  5. Wybór
    Internet to zbiór niezliczonej liczny sklepów internetowych – dziś znajdziemy praktycznie wszystko czego potrzebujemy, a nawet więcej. Za to wiele osób pokochało zakupy online. Mają większy wybór, dzięki któremu łatwiej jest znaleźć dokładnie takie produkty, jakich potrzebujemy. Internet nie ogranicza do danej lokalizacji. Nie jest więc tak, że na przykład mieszkańcy małego miasta mają dużo bardziej ograniczony dostęp do modnych ubrań. Bez ograniczeń mogą je kupować w sklepach internetowych.
  6. Korzystniejsze ceny
    Często w sklepach online można trafić na okazyjne ceny. To jeden z mocnych czynników, który zdecydował, że Polacy przekonali się do zakupów online. Wszyscy, szczególnie w dobie podwyżek, szukamy oszczędności. Jeśli więc w sklepie online możemy kupić taniej, nic dziwnego że wybór pada właśnie na nie.
  7. Lepsza kontrola wydatków
    Wbrew pozorom zakupy internetowe pozwalają na lepszą kontrolę wydatków. W koszyku zakupowym widzimy dokładną sumę naszych zakupów, łatwiej dokonać racjonalnych zakupów, a nie takich pod wpływem emocji lub pośpiechu. Nie jest nam też „głupio” zrezygnować z towaru, który kasjer nabił już na kasę, co może mieć miejsce w sytuacji zakupów tradycyjnych.

Za co sprzedawcy polubili sklepy internetowe?

Nie tylko klienci, także sprzedawcy i właściciele sklepów internetowych bardzo doceniają taką formę prowadzenia biznesu. Świadczy o tym chociażby liczba nowych sklepów internetowych, a także tych, które rozwijają się z sukcesem.” – powiedział Mateusz Parucki z agencji marketingowej Ciekawa Strona.

Dlaczego to taki korzystny biznes? Jakie są jego zalety?

  1. Redukcja kosztów
    Sklep internetowy to jedna z bardziej „ekonomicznych” form prowadzenia biznesu. Nie potrzeba do niego specjalnego lokalu, sprzętu, wykwalifikowanego personelu. Szerokie możliwości pozyskania klientów powodują zaś, że biznes szybko może przynieść dobre zyski. Cena stworzenia strony internetowej (nawet przez doświadczoną agencję marketingową) jest dużo niższa niż koszt prowadzenia lokalu, comiesięcznych rachunków i personelu. Także reklama internetowa to zdecydowanie mniej kosztowna sprawa niż reklama tradycyjna – na przykład w radiu czy telewizji. Co ciekawe, marketing internetowy wcale nie jest mniej skuteczny. Wręcz przeciwnie, pozwala dotrzeć do takich klientów, jakich szukamy, czyli grupy docelowej.
  2. Lepsza prezentacja oferty
    Być może nie każdy zgodzi się z tym argumentem, ponieważ zawsze znajdą się osoby, które będą chciały zobaczyć produkt na żywo. Sklep internetowy stwarza jednak możliwość umieszczenia dokładnego opisu produktu, przykładów zastosowania oraz wstawienia pięknych fotografii i filmów produktowych, które pobudzą wyobraźnię. W sklepie internetowym łatwiej przekonać klientów do danego produktu poprzez takie zabiegi jak produkt dnia, bestseller, promocja. To zawsze zwraca uwagę oraz podnosi zainteresowanie. Co więcej, w przypadku aktualizacji czy nowych produktów w ofercie, klienci otrzymują informację błyskawicznie, wraz z momentem aktualizacji. Możesz mieć więc pewność, że żadna nowość nie umknie ich uwadze.
  3. Elastyczność
    Sklep online to doskonały sposób na biznes dla ludzi, którzy cenią sobie wolność i elastyczność. Oczywiście, aby sklep przynosił zyski, wymaga zaangażowania i pracy. Pozwala jednak łączyć pracę z innymi obowiązkami (macierzyństwem, studiami, innymi zajęciami) oraz pracować z dowolnego miejsca, w dowolnym czasie.
  4. Globalność
    Dzisiejsze biznesy internetowe to miejsca otwarte na świat. Nie są już zamknięte w małych, lokalnych społecznościach, od których zależy ich sukces lub porażka. W Internecie znajdziemy miliony potencjalnych klientów, gotowych kupić nasze produkty. Nigdy wcześniej sprzedaż nie była możliwa na taką skalę!
  5. Mierzalne efekty
    Sprzedaż online, jak żadna inna pozwala na monitorowanie efektów swojej pracy. Liczne narzędzia analityczne pozwalają na zbieranie informacji o zadowoleniu klientów, ich zachowaniach, uwagach, potrzebach. Warto wykorzystać tę wiedze, aby zmieniać się na lepsze. Czasem popełniamy błędy, z których nie zdajemy sobie nawet sprawy. Warto więc mieć wgląd w to, co dzieje się w sklepie internetowym i jak oceniany jest przez klientów. W nich przecież cała siła biznesu online.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here