28 nominowanych do nagrody Podlaska Marka

0
13

28 firm, produktów, wydarzeń, innowacji, odkryć czy projektów na rzecz społeczeństwa i osób z niepełnosprawnościami zostało nominowanych do nagrody Podlaska Marka 2023 – poinformowano w środę na konferencji prasowej

Zwycięzców poznamy na gali 24 maja.

Podlaska Marka organizowana jest przez Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego od 2004 r. Konkurs to szansa na promocję nagrodzonych przedsięwzięć oraz regionu w kraju i za granicą. Nagroda przyznawana jest w dziesięciu kategoriach: produkt spożywczy, produkt użytkowy, inwestycja, odkrycie, wydarzenie, kultura, społeczeństwo, biznes, projekt 4.0 oraz marka bez barier.

W tym roku przypada jubileuszowa, 20. edycja tej prestiżowej nagrody – mówił w środę na konferencji prasowej marszałek województwa podlaskiego Artur Kosicki. Poinformował, że wpłynęło 165 kandydatur, nominowano 28 z nich.

Kosicki zwrócił uwagę, że kapitule zależało na tym, aby z jednej strony nominacje trafiły do nowych pomysłów i firm, a z drugiej – uhonorować takie przedsięwzięcia i instytucje, które – jak podkreślił – „są już marką samą w sobie, a którym brakuje tej jednej, jedynej Podlaskiej Marki”.

Zaznaczył, że cieszy fakt, iż coraz więcej zgłoszeń wpływa na kategorię marka bez barier, do której można było zgłaszać inicjatywy i firmy, które dostosowują się do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Zwrócił uwagę, że w kategorii projekt 4.0 nie ma konkurencji, jest tylko jedna nominacja.

W kategorii biznes nominowano: mydlarnię 4 szpaki, producenta okien i drzwi Monolit oraz firmę produkującą ekologiczne znicze zasilane fotowoltaiką Interlight.

Wieża edukacyjno-widokowa w Uhowie, adaptacja budynku na potrzeby publicznej biblioteki w Dąbrowie Białostockiej i fabryka kół tarczowych firmy Pronar – to nominowani w kategorii inwestycje.

O nagrodę w kategorii kultura powalczą: Międzynarodowy Festiwal Teatralny „Walizka”, Studio Reportażu i Dokumentu Polskiego Radia Białystok – Białostocka Szkoła Reportażu oraz Dni Kultury Studenckiej Juwenalia Białystok.

Wśród odkryć nominowano: urządzenie do edukacji sensorycznej Politechniki Białostockiej, pisarkę powieści obyczajowych Annę Rybakiewicz oraz protezy dla zwierząt stworzone przez Iwet Lubak.

W kategorii produkt spożywczy nominowano: linię jogurtów wysokobiałkowych i dla dzieci Spółdzielni Mleczarskiej w Łapach, makowiec domowy cukierni Kinga oraz naturalne produkty z Puszczy Białowieskiej Matecznik. Natomiast wśród produktów użytkowych o nagrody powalczą: brona talerzowa firmy InterTech, naturalne kosmetyki Neboa oraz piankowe zabawki Kidymoon.

Supernowoczesne Centrum Kształcenia Zawodowego w Łapach – to jedyny nominowany w kategorii projekty 4.0.

W kategorii społeczeństwo o nagrody powalczy: Polska Sztuka Walki Koluchstyl, przedsięwzięcie „Poznajemy Podlaskie” oraz Młoda Ultra, czyli dziecięcy sektor kibicowski.

Wśród wydarzeń nominowano: Odlotowe Suwałki AirShow, East Design Days oraz akcja #DorzućMisia podczas meczu piłki nożnej Jagielloni Białystok-Legia Warszawa.

W kategorii marka bez barier nominowano: pierwszą w Polsce galę paraboksu Seven Stars Paraboxing Night, Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom z Porażeniem Mózgowym „Jasny cel” oraz Zakład Aktywności Zawodowej Argenta w Łomży.

W środę w południe ruszyło też internetowe głosowanie na Podlaską Markę Konsumentów, potrwa do 24 kwietnia. W ramach Podlaskiej Marki zostaną też nadane dwa tytuły: Ambasadora Podlaskiej Gospodarki oraz Ambasadora Województwa Podlaskiego.

Gala, na której poznamy laureatów, odbędzie się 24 maja – poinformowano na konferencji prasowej.

W poprzednich edycjach konkursu o Podlaską Markę statuetką nagrodzono m.in.: Białowieski Park Narodowy, Uniwersytet w Białymstoku, Stowarzyszenie Pomocy Rodzinie „Droga”, Podlaski Piknik Militarny „Misja Wschód”, Galerię Arsenał, mleko „Łaciate”, robota edukacyjnego Photon, firmę Pronar czy festiwal Up To Date.(PAP)