Białystok. Radni PiS złożyli interpelację ws. wciąż niedziałającego pasa startowego na lotnisku Krywlany

0
63

Białostoccy radni Prawa i Sprawiedliwości uważają, że lotniska na Krywlanach nie ma i długo nie będzie. Mają też wiele zastrzeżeń do prezydenta Białegostoku Tadeusza Truskolaskiego w związku z inwestycją dotyczącą pasa startowego na Krywlanach, z którego wciąż nie można korzystać na całej jego długości, dlatego złożyli w tej sprawie interpelację

Pas startowy na Krywlanach ma być kołem zamachowym naszej lokalnej gospodarki, bo dzięki temu będą nowe miejsca pracy, być może nowi inwestorzy, ale nie można doczekać się jego funkcjonowania – podkreśla Henryk Dębowski
przewodniczący Klubu PiS
w Radzie Miasta Białystok.

 

 

I stąd osiem pytań radnych, m.in.: ile już wydano publicznych pieniędzy na przygotowania i samą budowę lotniska oraz infrastruktury związanej z tą inwestycją? Czy to prawda, że za wybór spółki Aero Partner, która zarządza lotniskiem odpowiada Tadeusz Truskolaski, prezydent Białegostoku? Jeżeli jest inaczej, kto konkretnie podjął taką decyzję? Jakie są koszty z tym związane? Dlaczego prezydent osobiście nie nadzorował terminów, w których należało złożyć wnioski o decyzję budowlaną czy pozwolenie wodnoprawne?

Chodzi m.in. o to, że firma zarządzająca lotniskiem, czyli warszawska spółka Aero Partner, spóźniła się ze złożeniem wniosku do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska o wydłużenie decyzji środowiskowej, która jest potrzebna do wystąpienia o pozwolenie na budowę. Jednak zdaniem rzeczniczki prezydenta Białegostoku Urszuli Boublej wszystko w oparciu o ten dokument zostało już zrobione.

– Z naszej wiedzy wynika, że żeby jakakolwiek nowa inwestycja mogła być realizowana na Krywlanach, niezbędna jest nowa decyzja środowiskowa. Możliwość korzystania z całego utwardzonego pasa uzależniona jest przede wszystkim od innej kwestii – usunięcia przeszkód lotniczych, czyli nawet kilkunastu tysięcy drzew w pobliskim lesie, a dopiero po uzyskaniu zgody na to będzie można w całości korzystać z pasa startowego – informuje Urszula Boublej.

Pas ten powstał prawie 5 lat temu. Kosztował 45 mln zł.